איפה להציג צילומי רחפן נפלאים שצילמתם

איפה להציג צילומי רחפן נפלאים שצילמתם
אלון שטמברגר

אלון שטמברגר

חובב רחפנים וצילום ברחפן

מזל טוב! עברתם את שלב הטירונות ואתם כבר מטיסי רחפן מנוסים שמצלמים תמונות מדהימות ברחפן שלכם. אולי עברתם כבר גם את שלב החובבנות, ואתם מעוניינים להתפרנס מצילום ברחפן. היכן כדאי להציג ולמכור צילומי רחפן ואולי אפילו להרוויח מהם קצת הכנסה פאסיבית צדדית? הנה כל האופציות:

אתרי פורטפוליו ייעודיים

ברשת ישנן פלטפורמות רבות המאפשרות לצלמים לשתף את התמונות שלהם וליצור פורטפוליו – תיק עבודות – מקצועי ואמנותי. דוגמא לכמה אתרים חינמיים מסוג זה – אתר DeviantArt.com, רשת Behance, אתר Site123, ועוד. אתרים הדורשים מנוי בעלויות שונות כוללים את Dunked, Format, ואפילו לחברת Adobe פלטפורמה משלה. רוב המנויים עולים בסביבות 6-10$ לחודש ומקנים לכם כלים מקצועיים טובים נוספים מלבד אחסון והצגת התמונות שלכם.

רשתות חברתיות

יתכן שכבר יצא לכם לחלוק עם חברים בפייסבוק או באינסטגרם תמונות יפות ומעניינות שצילמתם באמצעות הרחפן שלכם, והם התלהבו מאד. אך זהו קהל שבוי קטן ולא תמיד מספק את תאוותנו לזכות בהכרה עבור הצילומים שלנו. לכן כדאי לפתוח פרופיל אינסטגרם נפרד או עמוד פייסבוק נפרד שיהיו ייעודיים לצילומי הרחפן שלכם. שם תוכלו לחלוק עם העוקבים שלכם מידע אודות אתרי וזמני הצילום, לתייג חשבונות רלוונטיים, לתקשר עם צלמים אחרים ולהתחיל לאסוף אוהדים אמיתיים, כאלה שאינם מחוייבים לאהוב את התמונות שלכם אך בכל זאת אוהבים ומעריכים אותן. אין כמו לקבל לייק על תמונה שצילמתם ברחפן שלכם מצלם מקצועי ידוע שמשתף את התמונה שלכם וממליץ על הפרופיל שלכם בסטורי שלו. תאמינו לי. ייתכן שעם הזמן תתחילו גם לקבל הצעות עבודה ושת"פים מעניינים. זה קורה, והרבה.

רשת חברתית שמתאימה במיוחד לשיתוף תמונות ואולי עדיין אינכם מכירים היא טאמבלר – Tumblr – רשת מוערכת שבה פועלים צלמים רבים. אם אתם מצלמים גם סרטוני וידאו, כמובן שהמקום האידאלי לחלוק אותם הוא ערוץ יוטיוב שלכם.

אתר פרטי להצגת צילומי רחפן

עם כל הכבוד לפלטפורמות ולרשתות החברתיות השונות, אין כמו אתר משלכם. זהו נכס בעל ערך של ממש, שתמיד תוכלו לממש. אתר משלכם עושה רושם מקצועי ממש, ומאפשר לכם להציג את התמונות שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים. תוכלו להתקין בו גם מערכת מכירת תמונות וסליקה כך שמי שרוצה יוכל לרכוש דרכו תמונות שלכם באופן ישיר. ניתן היום להקים אתר די בקלות באמצעות מערכת Wix למשל, או מערכות בניית אתר קלות אחרות, אך במקרה כזה הוא לא יהיה באמת שלכם ולא תוכלו להעביר אותו ממקום למקום או למכור אותו אם תרצו. אם אתם באמת רציניים ומעוניינים גם לעשות קידום אורגני לאתר שלכם כדי שיתקדם בדירוגים ויופיע במקומות טובים במנועי החיפוש, מומלץ להשקיע מעט יותר ולבנות לעצמכם אתר וורדפרס. ישנם סרטוני הדרכה רבים ביוטיוב, גם בעברית, שיכולים ללמד אתכם איך לעשות זאת בקלות.

אתרי מכירת תמונות

אחת הדרכים הנהדרות להשיג הכנסה פאסיבית די קבועה מהתמונות שלכם הוא להעלות אותן לאתרי מכירת תמונות. המפורסמים שבהם הם Shutterstock ו-iStock, אך יש רבים אחרים שתוכלו לבדוק. זה לא עולה כסף לפתוח חשבון באתרים הללו ולהעלות אליהם את התמונות שלכם למכירה. האתרים גובים עמלה מכל מכירה, כך שאם לא מכרתם תמונות לא תצטרכו לשלם אגורה. תוכלו לעיין בתמונות באתרים הללו לפני שאתם יוצאים לצילומים עם הרחפן שלכם כדי לראות מה עובד טוב לצלמים אחרים ואילו תמונות הם בוחרים לעלות. כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים – לאתרי התמונות תקנונים מורכבים המסבירים אילו תמונות מותר למכור דרכם. תמונות רבות שתעלו לא יאושרו מסיבות שונות. כמו כן, חשוב לתייג נכון את התמונות שאתם מעלים כדי שיוצגו לגולשים בחיפושים רבים ורלוונטיים ככל האפשר באתר. בכל מקרה, אם לא תעלו אלפי תמונות הקולעות בדיוק להנחיות האתר וצרכי הגולשים, סביר להניח שלא תצאו מיליונרים מכל הסיפור, עם כי גם הכנסה צידית קטנה זה נחמד.

שת"פ עם חנויות למכירת תמונות רחפן

אם אתם רציניים ברצון להפוך את התחביב שלכם לפרנסה, תוכלו לפנות לחנויות למכירת תמונות ולהציע להן שת"פ. אלו יכולות להיות חנויות רחוב פיסיות, גלריות או חנויות אונליין. תוכלו להציע אחוזים מן המכירה לחנות תמורת ההזדמנות להיות מוצגים דרכה ללקוחות, וזה בדרך כלל שווה לשני הצדדים.


כמה טיפים לפני שאתם מעלים את התמונות שלכם לכל פלטפורמה שהיא:

מומלץ לא להעלות את התמונות שלכם כפי שהן לפלטפורמות השונות, אלא ראשית לעבד אותן באחת מתוכנות עריכת התמונות הפופולריות הנפוצות בשוק, חלקן חינמיות.

תמיד, ואי אפשר להדגיש זאת מספיק, הוסיפו חותמת מים עם שמכם לתמונה לפני העלאתה לרשת. גם זה אינו מבטיח שלא תיגנב ושלא ייעשה בה שימוש שלא התכוונתם אליו, אך במקרה כזה תוכלו להרוויח אפילו יותר – פנו אל בעלי האתר שהעלה ללא רשות את תמונתכם ודרשו תשלום עבור השימוש בתמונה. אני מכיר צלמים שסורקים את הרשת באופן קבוע ונוהגים לשלוח מכתבי עו"ד קבועים עם דרישות תשלום גבוהות בכל מקרה בו הם מגלים גניבה של תמונה שלהם. ברוב המקרים, הדבר מסתיים בתשלום מהיר כדי למנוע הסתבכות משפטית.

בדקו מהי הרזולוציה המומלצת והגדלים לתמונות המקובלים בפלטפורמה אליה אתם מעלים את התמונות שלכם. כך תוכלו להבטיח שהתמונות שלכם ייראו איכותיות ובמיטבן, כמו שמגיע להן, ושכולם יוכלו להתרשם מיופיין האמיתי.

צילום ברחפן הוא תחביב כיפי מאד גם אם לא עושים כלום עם התמונות שתצלמו מלבד להראות לחברים, אך צילומי רחפן יכולים להביא איתם אושר גדול עוד יותר אם הם זוכים להכרה והערכה מצד גורמים בלתי-תלויים ומקצועיים. תנו לעצמכם צ'אנס לכל הטוב הזה והציגו את התמונות שלכם לעולם. שיהיה בהצלחה!

מאמרים שעשויים לעניין אתכם בנוסף:

להטיס רחפן בחול
שימוש ברחפן
אלון

להטיס רחפן בחו"ל – המדריך המלא

נוסעים לחו"ל והחלטתם לקחת אתכם את הרחפן שלכם? זה נהדר, ואני מאחל לכם הרבה כיף, חופשה מהנה וצילומים מרהיבים! צילום ברחפן בחו"ל הופך לפופולרי יותר

קראו עוד»

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.