רחפנים יד שניה – האם זה כדאי ואיך עושים זאת נכון?

רחפן יד שניה
אלון שטמברגר

אלון שטמברגר

חובב רחפנים וצילום ברחפן

קניית רחפן משומש יכולה להיות דרך נהדרת להשיג רחפן מצויין במחיר טוב אם אתם יודעים מה אתם עושים, אך כדאי להיזהר ולבדוק לעומק מה אתם באמת קונים. קניית רחפן משומש דומה מאד לקניית רכב משומש – אתם צריכים לדעת מה אתם מחפשים ולהיות מסוגלים לזהות עסקה מפוקפקת שתהפוך את החלום שלכם לסיוט. מכיוון שהמטרה ברכישת רחפן מיד שניה היא בדרך כלל חסכון כספי, כדאי שבסופו של דבר תרכשו רחפן שישרת אתכם היטב, אחרת – זרקתם למעשה את כספכם לפח. איך תגנו על ההשקעה שלכם ותוודאו שאתם עושים קנייה טובה?

האם זה בסדר לקנות רחפן יד שניה?

כן, זה ממש בסדר גמור, ורבים עושים זאת. למעשה, זה נעשה יותר ויותר פופולרי למכור ולקנות רחפנים מיד שניה בשל העלייה בשימוש ברחפנים והרצון להשתדרג מדי כמה זמן לרחפן מדגם מתקדם יותר. במקרה של רחפנים, קל מאד בדרך כלל לזהות אם נגרם נזק כלשהו לרחפן או אם אינו פועל באופן מושלם. פגיעות שונות לרוב משאירות נזקים נראים לעין על הרחפן, וקל לראות אם חלקים נשרטו, עוקמו או אפילו הוחלפו. עם זאת, ישנם גם נזקים שקשה יותר לזהות, ולכן חשוב לערוך בדיקה מקיפה לרחפן המוצע לכם למכירה, להטיס אותו בטיסת ניסוי ולשמור על ציפיות ריאליות.

בנוסף, ניתן להסתכל על היסטוריית לוג הטיסה המופיע באפליקציה, כדי לראות כמה טיסות ושעות טיסה הרחפן באמת טס.

יתרונות קנייה מיד שניה:

  • המחיר, כמובן, נמוך יותר.

  • הדגם לרוב ישן יותר, ולכן כבר מוכר בשוק וניתן ללמוד עליו הרבה לפני הקנייה. תדעו בדיוק מהן הבעיות הנפוצות של הדגם, מהם יתרונותיו, תוכלו ללמוד בקלות מסרטונים ברשת אילו יכולות יש לו וכיצד להוציא ממנו את המקסימום.

  • הקנייה בדרך כלל מהירה יותר. אין צורך להמתין להגעת דגם שהזמנתם מחנות אונליין בארץ או בחו"ל או להמתין עד שיהיה במלאי בחנויות הרגילות. מצד שני, זה יכול להיות גם חסרון, מכיוון שלעיתים נלחצים ומבצעים רכישה כדי "לקפוץ" על המציאה לפני שמישהו אחר חוטף אותה ולפעמים אוכלים אותה בגלל בדיקות בלתי מספיקות.

  • לעיתים הרחפן נמצא עדיין תחת אחריות יצרן, ולכן אתם זוכים בהגנה מסויימת ואולי אפילו תמיכה טכנית למרות ששילמתם מחיר נמוך הרבה יותר.

בדיקת רחפן יד 2

לפני השיחה עם מוכר הרחפן, קראו כמה שאתם יכולים אודות הדגם המוצע למכירה וצפו בסרטוני ביקורות וחוות דעת אודותיו כדי שתדעו הכל על הרחפן, מה לשאול ומה הבעיות הנפוצות בו. בשיחה הראשונית עם המוכר, נסו לקבל כמה שיותר פרטים ומידע אודות המוכר עצמו ואודות ההסטוריה של הרחפן שמופיעה בלוג הטיסה אשר נמצא באפליקציה. אל תתביישו לשאול המון שאלות ולחפש בגוגל את שם המוכר כדי לוודא שאינו מעורב בעניינים מפוקפקים, משפטיים או פליליים. בקניית יד שנייה לגיטימי לשאול שאלות על כל דבר והכל, כמו למשל – היכן נרכש הרחפן, מדוע החליט דווקא על דגם זה, כמה פעמים או זמן השתמש בו, מדוע החליט למכור אותו, האם הרחפן נפגע או תוקן בשלב כלשהו, האם הוא נמצא עדיין תחת אחריות היצרן או החנות בה נרכש, ועוד ועוד. שאלו גם שאלות טכניות, כדאי להפגין בקיאות וידע, כגון – מה אורך החיים של הסוללות, לאיזה גובה ניתן להגיע עם הרחפן, איך מרגישה ההטסה שלו, וכד'.

אם החלטתם שהמוכר נשמע לכם אמין ותשובותיו לשאלותיכם היו סבירות, תוכלו לקבוע עמו פגישה. קבעו את הפגישה במקום בו ניתן לערוך טיסת ניסוי ברחפן. אם מדובר על רחפן עם מצלמה, בקשו מן המוכר להראות לכם תמונות וסרטונים שצילם בעזרתו כדי לבדוק את האיכות שלהם. החזיקו את הרחפן בידיכם ובדקו את משקלו. הפכו אותו בעדינות לכל הצדדים וחפשו סימנים לנזקי מים, שחיקה, שריטות, חבלות ושפשופים, גם בגוף הרחפן וגם במדחפים, בסוללות ובמטען. אם אתם רואים סימנים כאלה, שאלו את המוכר כיצד קרו ומה משמעותם. לא כל סימני פגיעה מחייבים וויתור מוחלט על הרכישה, מכיוון שמשמעותם זניחה וקוסמטית בלבד ואין להם השפעה על תפקוד הרחפן, אך ייתכן שלפחות תוכלו להשיג הנחה נוספת במחיר בגללם.

בדיקות נוספות ואביזרים נלווים לרחפן

רחפנים מגיעים באריזות הכוללות אביזרים נוספים, או שמסדרים אותם בתיק רחפן מתאים שבו מקום גם לאביזרים. וודאו שבכוונת המוכר להעביר אליכם את כל האביזרים הדרושים הנוספים, ובקשו לראותם. בדקו שכל החלקים מקוריים ושלמים, ושאין בהם סימנים לנזק. בדקו שלא חסרים אביזרים חשובים ושאין בהם רכיבים פגומים, עד כמה שניתן לראות. סובבו בזהירות את מדחפי הרחפן כדי לוודא שהם מסתובבים באופן חופשי, המנגנון שלהם תקין והם אינם שבורים. אם קיימים בקיט מדחפים חלופיים, בדקו גם אותם. שוב, גם במקרה שאתם מאתרים תקלה באחד האביזרים, אין משמעות הדבר שעליכם לוותר לחלוטין על הקנייה. יתכן שתוכלו לקבל הנחה ולרכוש בנפרד רק את החלק או האביזר הפגום.

בדקו את השלט המפעיל את הרחפן – האם נראה תקין וניתן להפעיל את הידיות שלו ברכות ובקלות? הפעילו את השלט והתחילו לכייל אותו. תוכלו לראות מייד אם משהו לא תקין בזמן הפעולה.

בקשו מן המוכר להטעין את סוללת הרחפן כדי לראות שהכל עובד. וודאו שהסוללות הנוספות תקינות אף הן ולא נראים בסביבתן נוזל או קורוזיה. הטעינו ואז רוקנו את הסוללות (אם המוכר מאפשר זאת). אם הקיבולת המקסימלית של הסוללה פוחתת בכל טעינה, זה יכול להיות סימן לכך שלא טופלה נכון במשך זמן רב מדי. ייתכן שהבעלים לא ביצע את פעולות התחזוקה הנדרשות ברחפן לאחר כל הטסה, ולכן הסוללה נפגמה, מה שיגרור בהכרח זמן טיסה מופחת לרחפן.

בררו האם יצא עדכון תוכנה לדגם והאם הותקן ברחפן.

טיסת ניסוי לרחפן – מה לבדוק?

אתם חייבים לבדוק את איכות וטיב הטיסה של הרחפן המוצע לכם למכירה. אם המוכר עושה סימנים של התחמקות מכך, וותרו מייד על הרכישה. תנו למוכר להטיס בתחילה, כדי לראות שהוא יודע כיצד להפעיל את הרחפן והוא אכן שייך לו. זה חשוב, משום שאתם חייבים לדעת שהוא הבעלים האמיתי של הרחפן, יודע הכל עליו ושהוא אכן עשה בו שימוש כפי שהיה רוצה שתאמינו. בשלב הבא בקשו את השלט ונסו להטיס את הרחפן בעצמכם. נסו לשים לב לאופי הטיסה – האם החלקים היקרים ברחפן, הגימבל והמצלמה עובדים בצורה תקינה, האם היא חלקה או שהרחפן רועד ומתנדנד? האם קל לכם לשלוט בתנועת הרחפן או שהתקשורת אינה טובה והוא אינו מגיב באופן מיידי? הפעילו את כל הכיוונים – למעלה-למטה, ימינה-שמאלה, ואם מדובר על רחפן המסוגל לבצע היפוך של 360 מעלות, נסו גם אותו. לרחפן יש מצלמה? הפעילו אותה, צלמו תמונות וסרטונים ובדקו איך יצאו – האם נראה שהתמונה מטושטשת או שיש בעיה אחרת בתמונה? האם הסרטון פועל כשורה ונראה טוב? האם קו האופק בתמונות נראה ישר, אם הרחפן מצריך התקנת מצלמת אקסטרים כמו GoPro על גביו, התקינו כזו ואז ערכו את בדיקת הצילום. נסו את הכוונון של המצלמה כדי להיות בטוחים שמנגנון הכיוון עובד היטב.

במידה ואתם מנסים את הרחפן ורואים שהשלט שלו נדלק אך הרחפן אינו פועל, יתכן שהסוללות שלו מרוקנות וצריך רק להטעינן. זה קורה אם משאירים את הסוללה ברחפן לאחר הטסה במקום להוציא אותה ולהניח בצד עד להטסה או הטעינה הבאה. אם בתא הסוללה בתוך הרחפן או בתיק הנשיאה תזהו נוזל דולף, סביר להניח שהסוללה אינה תקינה ועלולה לגרום לנזק לרחפן ולפגום בפעולתו גם אם תרכשו סוללה חדשה. אל תקנו רחפן במצב כזה.

אחריות עבור רחפן יד שניה

ברוב המקרים, אם נותר זמן אחריות לדגם הנמכר, תוכלו ליהנות ממנו גם אתם ללא צורך להתריע בפני החברה על העברת הבעלות. פשוט השתמשו בפרטים שהמוכר יספק לכם לשם כך. אם כבר הסתיימה האחריות על הרחפן, ייתכן שיהיה באפשרותכם להאריכה בתשלום, ובכל מקרה, כדאי לדעת שחנויות וחברות רחפנים רבות מציעות ביטוח בתשלום לרחפן המכסה פגיעות ותקלות שונות.

אז לסיכום, האם שווה לקנות רחפן מיד שניה? כן, לגמרי, אם אתם מקפידים על כל הבדיקות, סבלניים ולא קופצים על ההצעה הראשונה מרוב התלהבות, אם אתם עורכים שיעורי בית ויודעים מה בדיוק מתאים לכם ומה אתם מחפשים, אם אתם זהירים ורציניים. אם אתם אכן עונים על כל התנאים, תוכלו ליהנות מרחפן מצויין במחיר נמוך בהרבה ממה שהייתם משלמים באופן רגיל. בהחלט משתלם.

מאמרים שעשויים לעניין אתכם בנוסף:

להטיס רחפן בחול
שימוש ברחפן
אלון

להטיס רחפן בחו"ל – המדריך המלא

נוסעים לחו"ל והחלטתם לקחת אתכם את הרחפן שלכם? זה נהדר, ואני מאחל לכם הרבה כיף, חופשה מהנה וצילומים מרהיבים! צילום ברחפן בחו"ל הופך לפופולרי יותר

קראו עוד»

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. בני

    כל הכבוד לך על המידע וההשקעה! זה כל כך נדרש היום!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.